De Waterstofauto ?

Ik was oktober 2024  in een universiteitsstad op een promotiedag voor WATERSTOF.
Een grote Eye-catcher met de slogan: Ontdek de toekomst De Waterstofauto !
Een prachtige Toyota Mirai prijkte ernaast. ( Prijs Euro 71.390,– | Masse 1,9 Ton | Vermogen 134 Kw | afmetingen: 4975 x 1885 x 1470 mm. )

NOTE:
De hoeveelheid Energie die nodig is voor deze auto tijdens gebruik, is dezelfde equivalente hoeveelheid Benzine- Diesel- LPG- of elektrische KWh uit een batterij.
Natuurlijk hebben waterstof en elektrische auto`s lokaal tijdens gebruik geen schadelijke uitstoot en dat heeft fossiel wel.

Onze expertise & focus is Diesel/Methanol/AdMER motoren,…naar onze visie opmaat naar 100% Methanol compacte, lichte zuinige CO2 neutrale motoren.
Het emissieprofiel ( uitstoot) van deze NEXT-Gen IC- motoren ( CO- HC- CO2- NOx – fijnstof)  met 80% te verminderen !

De Waterstofauto de toekomst, Pfffff, waar moet ik beginnen………

Waterstof is een curciaal onderdeel voor de energietransitie 100% zeker !
Alleen niet voor personenauto,s !

In Nederland wordt 90% van alle waterstof gemaakt uit Aardgas ! ( Grijze Waterstof)
Het totale rendement ( Well- to Wheel), de hele keten van een waterstofauto is slechts 22% ! (  LET OP :  En dat gebaseerdt op groene waterstof )
Een moderne bijv diesel verbrandingsmotor heeft een rendement van plus-minus  40%.
Ons AdMER-MDS. systeem laat al cijfers zien naar een rendement van > 50%.

Deze kop- en bijschrift wekt de illusie dat dit de toekomst is, maar is feitelijk het prille begin van het paradigma waterstofauto,s.
M.a.w. het publiek/met name jonge mensen wordt ( met veel geld kostende promotie) vertelt dit is het [ ………..].

Sorry, beste gemeente een waterstofauto vermindert GEEN CO2