Waterstof motortechnolgy
Deze waterstof motortechnology is gebaseerd op de verbranding van waterstofgas.
Eenvoudig, robuust en efficiënt.
Het bedrijf EVS | Hydrogen vindt het belangrijk voor industriële voortstuwingstechnieken om technologie te gebruiken die sterk lijkt op bestaande oplossingen.
Dat heeft natuurlijk zo zijn voordelen.
De nieuwe – emissievrije – motortechnologie moest volledig geïntegreerd kunnen worden met de bestaande aandrijfsystemen.
Toch gebruikt de EVS | Waterstof voor emissievrije verbranding van waterstof, geen traditionle zuiger/drijfstang principe.
Zij zijn uitgegaan van een een roterend motorprincipe, wat veel voordelen oplevert ten opzichte van zuiger/drijfstang motoren.
Het principe van de EVS-waterstofmotor
Gekozen is voor een rotatiemotor dit omzeilt de fundamentele problemen van waterstofwerking in de zuigermotor.
Ideaal voor gebruik in de bouw door het robuuste en eenvoudige ontwerp met weinig motorcomponenten.
Hybride ontwerp: elektromotor en verbrandingsmotor vormen een eenheid om moderne elektrische toepassingen mogelijk te maken.
Directe injectietechnologie met lagedruktechnologie, speciaal verbrandingsproces voor waterstof bedrijf.
Kort & Konkreet:
EVS waterstofmotor technologie
Speciale 4-taktmotor (gemodificeerde rotarydisk motor )
Vermogen per omwenteling (hoger vermogensdichtheid)
Extreem kleine installatieruimte.
Geen problemen met hoge waterstofverbrandingssnelheid.
Robuust en eenvoudig ontwerp met weinig motorcomponenten.
Speciaal verbrandingsproces met langer vermogenspad.
Hybride configuratie met elektrische en H2- verbrandingsmotor.
Technische specificaties:
Het doel van deze motor is om een emissievrij, toekomstgericht aandrijfsysteem te creëren.
Het doel is om een eenvoudig retrofitbare of integreerbare motortoepassing met waterstof te creëren voor alle gebieden van de moderne industrie.
Het gebruik van deze waterstofmotor werkt ook in motortoepassingen waarin de inzet van brandstofcellen geen zin heeft.
De voordelen kort en konkreet :
Principe : Waterstof verbrandingsmotor.
Hybride uitvoering
Koppelgestuurde werking zoals bij een conventionele dieselmotor is altijd mogelijk.
Afmetingen: 380 x 380 x 380 mm
Geen vereisten voor wat betreft de waterstofkwaliteit .
Vermogen : schaalbaar 5Kw tot 100 Kw ( afhankelijk van sneld en type )
Uitgangsspanningen: 48V, 120V DC of 400V AC (andere spanningen mogelijk).
Eenvoudige aansluiting op het drukaccumulator-tanksysteem met meer dan 97% bruikbaar tankvolume.