De Waterstofauto ?
Ik was oktober 2024 in een universiteitsstad op een promotiedag voor WATERSTOF.
Een grote Eye-catcher met de slogan: Ontdek de toekomst De Waterstofauto !
Een prachtige Toyota Mirai prijkte ernaast. ( Prijs Euro 71.390,– | Masse 1,9 Ton | Vermogen 134 Kw | afmetingen: 4975 x 1885 x 1470 mm. )
NOTE:
De hoeveelheid Energie die nodig is voor deze auto tijdens gebruik, is dezelfde equivalente hoeveelheid Benzine- Diesel- LPG- of elektrische KWh uit een batterij.
Natuurlijk hebben waterstof en elektrische auto`s lokaal tijdens gebruik geen schadelijke uitstoot en dat heeft fossiel wel.
Onze expertise & focus is Diesel/Methanol/AdMER motoren,…naar onze visie opmaat naar 100% Methanol compacte, lichte zuinige CO2 neutrale motoren.
Het emissieprofiel ( uitstoot) van deze NEXT-Gen IC- motoren ( CO- HC- CO2- NOx – fijnstof) met 80% te verminderen !
De Waterstofauto de toekomst, Pfffff, waar moet ik beginnen………
Waterstof is een curciaal onderdeel voor de energietransitie 100% zeker !
Alleen niet voor personenauto,s !
In Nederland wordt 90% van alle waterstof gemaakt uit Aardgas ! ( Grijze Waterstof)
Het totale rendement ( Well- to Wheel), de hele keten van een waterstofauto is slechts 22% ! ( LET OP : En dat gebaseerdt op groene waterstof )
Een moderne bijv diesel verbrandingsmotor heeft een rendement van plus-minus 40%.
Ons AdMER-MDS. systeem laat al cijfers zien naar een rendement van > 50%.
Deze kop- en bijschrift wekt de illusie dat dit de toekomst is, maar is feitelijk het prille begin van het paradigma waterstofauto,s.
M.a.w. het publiek/met name jonge mensen wordt ( met veel geld kostende promotie) vertelt dit is het [ ………..].