AdMER.Systeem op maat naar klimaatneutrale dieselmotoren

Verbrandingsmotoren zijn NIET het probleem, fossiele brandstoffen wel!

Dieselmotoren zullen nog deccenia deel uit maken van mobiliteit, goederentransport, busvervoer, lichte bedrijfswagens, Agri, grondverzet etc.

 

 

 

AdMER “lijkt” op AdBlue, maar qua uitgangspunten, techniek, kosten, emissies (totaal aan uitstoot), duurzaamheid en resultaat totaal anders.

Het concept is de doorontwikkeling van het Ad-H2-systeem.
Ontstaan als logische voorloper en transitie systeem naar klimaatneutrale mobiliteit.

De afbeelding (rechts) laat een toekomstplaatje zien van wat er zou kunnen.

Veel wijst in de richting van methanol/e-methanol  met de volgende ijzersterke argumenten:

* Beschikbaarheid
* Veel toepassingen (los van gebruik als vloeibare brandstof)
* Groene productie met verschillende technologieën
* Eenvoudige Logistiek & Opslag
* Houdbaarheid en kosten
* Zie ook Well- to-Wheels presentaties

Een beoogd prototype zal medio 2024 gereedkomen.
Een traditionele dieselmotor (Euro 5) uitgevoerd met AdMER.Systeem met als doel om emissies van CO, HC, CO2 NOx en fijnstof significant te verlagen.

Praktische voorstelling:

Update februari 2024

Potentie/Aantallen in de EU:

Update maart 2024

AdMER.MDS.Systeem is een adaptief systeem en reageert optimaal, ongeacht de verhouding methanol/diesel in de tank.

Update april 2024
Actueel bij fase 4 gekomen.